martes, 12 de diciembre de 2023

Perill elements químics cancerígens!

 La meva mare va tenir un estat previ al càncer degut a uns teixits calcificats que podrien haver desenvolupat en càncer de mama, en el cas que no s’hagués intervingut amb temps.

Degut aquest succés em vaig interessar en quins factors podrien haver causat aquell estat pròxim al càncer. Vaig revisar la alimentació que teníem i alguns productes que utilitzava la meva mare al dia a dia. A més genèticament no havíem tingut casos semblants de aquest tipus de càncer.

Sorprenentment alguns dels productes que utilitzava, sobre tot de cosmètica, així com sabons, cremes, xampús i rímel; duien substàncies químiques no aptes per la salut. El rímel portava petroli, la manera en la que en entrar en contacte amb la escleròtica, la mucosa del ull podia infectar-lo ja que el petroli és cancerigen. Altres marques de rímel portaven BHT que és un disruptor endocrí i també afecta a les cèl·lules sexuals i per tant a la fertilitat. Alguns llapis d’ulls i tints de cabells porten Black 2 en forma de nanopartícules degut a la mida poden ser absorbides i crear danys en les estructures de l’ADN. Vaig revisar cremes hidratants de marques molt famoses, portava petrolàtum, oli mineral, tots dos derivats del petroli, aquest últim és directament cancerigen.

Per a prevenir tots aquests factors de risc podem utilitzar app’s així com “Yuka” on et diu les substàncies de risc dels productes i els nutrients favorables dels productes alimentaris.

                                                                                    Eduard Bueno, 3 ESO












No hay comentarios:

Publicar un comentario

Quin és el teu Super-Comentari?